Održavanje

Održavanje vozila, problemi, pitanja, kako ih rešiti itd.
misa
Поруке: 7
Придружен: 15 Феб 2012, 19:05

Održavanje

Порукаод misa » 16 Феб 2012, 19:23

pronasao sam jedan,vlasnik kaze da su otisli namotalji paljenja! Kad je majstor postavljo lamelu nije je lepo zategao pa su namotalji zuljali po njoj! To vlasnik govori,da'l se isplati da se popravlja? I dal moze?

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 08 Мар 2012, 22:56

Nešto danas gledam nevezano kad naletim na ovaj tekst, veoma interesantan za nekoga ako bude imao problema sa menjačem (CanAM), da teže prebacuje u H/L/N/R/P:

canam shifting mod

Interesano je da taj problem nestaje kako vreme odmiče :D (potroše se ti prstenovi koji su "knap" na početku). Inače CVT na CanAMu je maintenance free (nema održavanja) jedino što ima da se održava a nalazi se u toj kutiji je taj deo vezan za kvačilo.
(kada kažem nema šta da se održava mislim na podmazivanje - povremeno čišćenje je poželjno ;))

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 09 Мар 2012, 11:28

Vezano za veće održavanje na CanAM Outlanderima, ako se sklone bočne stranice i pragovi pristup je fantastičan. U tom slučaju uopšte nije potrebno podizati vozilo i kompletan servis može da se odradi na zemlji.
Jeste da mora da se odšrafi preko 10 šrafova da bi se makli pragovi, bočne stranice i maske, ali je onda pristup svemu kao na tacni, za zamenu ulja u menjaču, filtera za ulje, podmazivanje kardana i ramena, ispuštanje tečnosti, CVT kućište se lako otvara i montira i sl..

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 11 Мар 2012, 19:38

Kolega Milan :) nam je skrenuo pažnju da nije loše "očistiti" motor pre menjanja ulja, pa kada se ispusti ulje da ode sva nečistoća iz motora. Evo jednog videa sa youtubea koji objašnjava proces i upotrebu takvog sredstva:

http://www.youtube.com/watch?v=hNn_zxo3fs8

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 11 Мар 2012, 21:46

Dodao bih i Fuel System Clean: http://www.youtube.com/watch?v=MknKTvVVUmo

Sa tim ste se valjda spasili u onoj vožnji kada ja nisam bio a na pumpama je bilo loše gorivo :)
(samo možda neki drugi proizvođač)

acas
Поруке: 3
Придружен: 07 Мај 2012, 14:17

Održavanje

Порукаод acas » 07 Мај 2012, 14:17

Dali moze nekoliko reci o odrzavanju polarisa kao marke kod nas,i cam am-a ? interesuju me cene servisa,sta se trosi kod njih tj brze kvarljivo... Interesuje me posto planiram da uzmem sebi nesto pa bi prvo da vidim dali mogu novcano da ga podrzim sto se tice voznje.
Pozdrav

acas
Поруке: 3
Придружен: 07 Мај 2012, 14:17

Održavanje

Порукаод acas » 07 Мај 2012, 21:04

Po ovome tj cenu kaisa ispadne da je Polaris doosta jeftiniji sto se tice odrzavanje.
Oko trapova,vesanja,predpostavljam da koliki si "manjak" toliko ce ti trajati,nece crkavati.... Delove predpostavljam da je najbolje narucivati preko neta(iz amerike)zbog cene,ali tada ubije cekanje isporuke istih?

Dali moze neki savet za neki ATV da razgledam jos sta od njih,koje marke,modele sta je koliko toliko ok za odnos cene - kvaliteta? Koristio bi ga naravno za neke voznje van puta,odprilke kao i vi sto se vozite,najverovatnije i lakse etape. Moguce posle dooosta praske se upustim kao i vi,jer sam totalni pocetnik.

Da i sto se tice registracije ATV-a cuo sam nesto da je moguce registrovati ih samo 1 put kao neku masinu,np: obilazak poljoprivrednog imanja i da tako nema potrebe reg ga svake godine,to sam nacuo,neznam dali je tacno.

Dali je bolje traziti negde preko ATV,okolne drzave ili amerika(sto je osecam bas papirologija extra),neki savet i u vezi toga

Eto jos pitanja,sad cu da vas udavim...

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 07 Мај 2012, 21:31

Kajš za CanAm (original) je 155eura (a zamena je trivijalna - ne moraš da radiš u servisu), sad ima i alternativa za upola cene ali mislim da se ne isplati (originalni kajš traje bar duplo duže). Održavanje svakog vozila dosta zavisi da li te to interesuje, ako te pomalo interesuje i spretan si onda redovna održavanja bez problema možeš da odradiš sam (sve), tada plaćaš filter za gorivo (19eur za CanAm) i ulje (ne moraš BRP, možeš da uzmeš npr. Motul koji je jeftiniji a bolji od BRP :)), ulja za menjač/diferencijal, mast za kardane i ramena i sl. O tome imaš malo više na Edukacija/Održavanje.
Orjentaciono (a pretpostavljam da to tebe najviše interesuje) sve ti je isto kao i da imaš auto što se tiče troškova, vozilo košta kao auto, registracija je slična cena kao i održavanje.
Što se tiče registracije ATV/quad imaju svoju kategoriju, za ATV to je kategorija "teški četvorocikl", osiguranje se plaća kao za motor a idu tablice od automobila. Zelene tablice zaboravi iz dva razloga:
- atv su nekada registrovali kao poljoprivrednu mašinu (zelene tablice) to je kratko trajalo
- čak i da registruješ atv na zelene tablice sa tim tablicama (polj. mašine) NE možeš da uđeš u grad, a za to ti jedino i treba registracija, ako ćeš da voziš samo po kolskim putevima i ne treba ti registracija ;)
Što se tiče naručivanja delova preko net-a iz USA to zaboravi, nijedan sajt ne radi isporuku za EU zbog politike cena (jedini način da poručiš iz USA je preko forwarding adrese), a i generalno za održavanje ti treba filter ulja (19eur) i taj kajš koji traje najmanje 200 sati vožnje (kod CanAm-a ;)) od 155eura - u USA su ti delovi malo jeftiniji pa se ne isplati.

Ako imaš još pitanja o održavanju bolje da nastavimo diskusiju na "Održavanje".

nebojsa
Поруке: 4
Придружен: 11 Сеп 2012, 22:00

Održavanje

Порукаод nebojsa » 11 Сеп 2012, 22:00

Pozdrav svima,nedavno sam kupio suzuki ltz400 2004 godiste. hocu da mu zamenim ulje sipao bih motul samo neznam, koju onaku da kupim 3000,5100 ili 300w. Kako se kod njega cisti filter vazduha (znam gde se nalazi) sa kojim sredstvom da ga perem.ako neko ima zna neka mi odgovori,unapred hvala.

Корисников грб
vlada
Поруке: 643
Придружен: 27 Окт 2011, 14:00
Место: Novi Sad
Возило: Polaris RZR 570

Održavanje

Порукаод vlada » 11 Сеп 2012, 23:45

Zdravo Nebojša,

Proveri upustvo od ATVa, još bolje ako na net-u možeš da pronađeš servisno uputstvo - za sve oko održavanja. Što se tiče ulja, na MOTULovom sajtu preporučuju najbolje:

300V 4T FACTORY LINE OFF ROAD 5W-40

a može i POWER QUAD 4T 10W-40 ili QUAD 4T 10W-40, više detalja o njihovim preporukama za tvoje vozilo na:

http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 5&brand=45

koliko vidim i menjač koristi isto ulje kao i motor. Motul u Srbiji možeš da poručiš i online na http://e-mass.rs

I da, zaboravio sam jako važnu stvar, pri menjanju ulja u motoru jako je važno da svaki put zameniš i filter ulja (proveri da li ti ovaj odgovara http://e-mass.rs/proizvod.php?idA=6594& ... lxb3gr647l).

Ne znam kako ti izgleda filter za VAZDUH, da li je papirni plus omotač od sunđera, ili samo sunđer. Ako je periv ("sunđer") onda ga prvo opereš u vodi da makneš grube nečistoće, pa ga ocediš (ali ne na silu naravno) pa poprskaš sa tečnošću za pranje filtera od sunđera (FOAM FILTER CLEANER), ostaviš ga tako poprskanog 5 minuta a onda pod česmom dobro ispereš (daleko bolje se opere sa ovom tečnošću nego da ga pereš samo sa vodom). Kada ga dobro ispereš i iscediš ostaviš ga da se osuši do kraja, posle sušenja ga nauljiš (FOAM FILTER OIL), poprskaš ga uljem i "izgužvaš" da se po sunđeru ravnomerno rasporedi ulje - iscediš ako ima viška ulja - treba ga naneti da ga ima u sunđeru malo ali ne da kaplje/curi. Takav filter vratiš nazad i to je to. Nauljivanje filtera je jako bitno - takav filter zadržava mnogo manje čestice i motor je zaštićeniji - pogotovo po ovakvom prašnjavom vremenu. Sve ovo oko čišćenja/uljenja važi za perive filtere! Papirni deo filtera (ako ga imaš) se povremeno menja kada se zaprlja.

Ja za pranje/uljenje koristim UNI proizvode (CLEANER/OIL, u sprejevima), detaljnije na:

http://www.unifilter.com/online%20catal ... npage.html

inače ove proizvode BRP prodaje pod svojim šiframa za čišćenje/uljenje filtera (UNI) - tako da ne morate da bacate pare - kupite direktno UNI :). Takođe i MOTUL ima proizvode za ovu namenu - nisam ih još koristio ali nameravam da ih probam.

Nadam se da sam ti barem malo pomogao - za ostalo pogledaj korisničko (ili još bolje) servisno uputstvo.


Повратак на “Održavanje”

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 6 госта